A+ A A-

W tym miejscu chcielibyśmy prowadzić naszą futbolową rozmowę "na aucie", czyli dyskusję w tematach, które nie zostały uwzględnione w artykułach w innych działach. Zachęcamy do udziału w naszym swoistym "klubie dyskusyjnym"!

Trybuna jest wolna dla każdego, każdy ma prawo się wypowiedzieć, zabrać głos w dowolnym piłkarskim temacie, w poważnym lub w żartobliwym, ironicznym tonie, obowiązuje freestyle tylko z jednym zastrzeżeniem. Niech poziom wypowiedzi, dyskusji przełamuje stereotyp piłkarskiego kibica jako zacietrzewionego półmózga, pieniacza uzewnętrzniającego swoje frustracje, wylewającego jad i napinającego się dla samej napinki.

Gdy trzeba, spierajmy się, polemizujmy, brońmy własnych poglądów, przekonań, ale zawsze...

TRZYMAJMY POZIOM!

Twoja opinia

Nazwa uzytkownika:
Znaczniki HTML są dozwolone. Komentarze gości zostaną opublikowane po zatwierdzeniu. Treść komentarza:
Dyskusja (30709)
2149czwartek, 22, listopada 2012 10:14
mort
WielkieLegiony - idz pod Grob Nieznanego Zolnierza i zobacz czyje trzy znicze pala się pod nim. Wczoraj byla 94 rocznica obrony Lwowa zapomniana przez wszystkich poza nami.

Info o tym nie zauwazylem,żeby latalo po sieci a i tu bym go nie napisal gdybys mnie nie sprowokował.
2148czwartek, 22, listopada 2012 10:09
WielkieLegiony
Mort
Kilka zdań obok piłki ale napiszę je w związku z poniższą dyskusją i kierunkiem, w którym zmierza.
Dla mnie dużo więcej robi w kwestii patriotyzmu osoba, która po cichu zabierze dzieci 1 sierpnia np. pod Pomnik Powstania Warszawskiego, żeby zapalić znicz, 11 listopada zabierze je z wpiętą w ubranie wstążką biało-czerwoną na paradę i/lub do Muzeum WP, wywiesi za okno lub na balkonie flagę, uczci te wydarzenia udziałem w biegu, etc. nie epatując nachalnie patriotyzmem i nie głosząc swego chlubnego udziału w jakiejkolwiek imprezie na wszelkich internetowych forach. Ale wiesz, ja to dziwny jestem. Pewnie lewak lub komuch. Może nawet jestem gejem, którego w sobie jeszcze nie odkryłem (ale on tam gdzieś drzemie). A może jednym i drugim.
2147czwartek, 22, listopada 2012 10:07
Forever (L)
Czyli jak zawsze zero meteorytyki tylko odwracanie kota ogonem.
No chyba że wstydzisz się przyznać do kolegów w brunatnych koszulach.
2146czwartek, 22, listopada 2012 09:59
mort
Pozwole sobie nie skomentowac bo musialbym zejsc bardzo nisko na poziom personalnych inwektyw.

Oddychaj Forever głęboko.
2145czwartek, 22, listopada 2012 09:30
Forever (L)
No i znowu mort i spółka wyciera sobie mordy słowem patriotyzm.
Morcie wyobraź sobie że to co Ty i tobie podobni uważają za patriotyzm ma z patriotyzmem tyle wspólnego co faszyzm z prawicą.
A już najbardziej mnie śmieszy wasza ideologia anty żydowska i późniejsze składanie kwiatów na grobach żołnierzy września.
Czy wy zdajecie sobie sprawę ilu z naszych żołnierzy to byli Polacy wyznania mojżeszowego ??
Zawłaszczyliście sobie słowo PATRIOCI i walicie nim w każdego kto ośmieli się mieć inne zdanie a potem wmawiacie ludziom że te uniesione ręce to nie żadne hitlerowskie pozdrowienie tylko prośba o 5 piw. I nie wyjeżdżaj mi tu z tekstami że ty nie podnosisz ręki tylko przyjmij do wiadomości że stając w jednym szeregu z ONR-em i Młodzieżą Wszechpolską stajecie w jednym rzędzie z tymi z którymi NASI powstańcy walczyli.
2144czwartek, 22, listopada 2012 05:15
mort
Senatorze - dziękuję za uznanie Very Happy

Co do GNLS i celta mozna polemizować czy to polityczne, przyznam szczerze,że mnie najbardziej zagotowało wciągnięcie na tę listę transparentu z oprawy w Ried a on polityczny z cała pewnością nie był Wink
2143czwartek, 22, listopada 2012 00:41
Senator
@mort
A tak na marginesie. Jesteś mistrzem w zmienianiu tematu Smile
2142czwartek, 22, listopada 2012 00:19
Senator
@mort
Piszesz tak- artykuł na który powołuje się UEFA dotyczy wyłącznie kwestii politycznych.... Następnie sam jedziesz polityką.Lewactwo, miedzynarodowka Socjalistyczna czemu więc takie oburzenie w Tobie? Sam przyznajesz w sposób nie podlegający dyskusji że to polityka.

Panowie jasne że doi i głupich doić będzie więc albo się wypiszmy albo przynajmniej nie pomagajmy w dojeniu samych siebie.
2141czwartek, 22, listopada 2012 00:08
mort
CTP - poczytaj sobie o "zawłaszczaniu pamięci Żołnierzy Wyklętych" (nie wiem jakim zawłaszczaniu skoro nikogo poza nami i AN oni nigdy nie obchodzili), o "wycieraniu sobie mord Powstaniem", o tym jak Żytnicki odkrył,że Wiara Lecha pod płaszczykiem obchodów rocznicy Powstania Wielkopolskiego hoduje młodych faszystów....


Nie piszę przecież,że Wy czy kluby urządzacie tę nagonkę - pisze o róznych wyborczych, tvn-ach czy innych redaktorach lisach
2140czwartek, 22, listopada 2012 00:00
JJ
Tak, jest mniej więcej tak jak piszesz. UEFA poinformowała, ze prowadzi postępowanie, przedstawiła swoje zarzuty i zamiar ukarania, Legia mogła się do tego ustosunkować, odpowiedzieć na zarzuty, miała możliwość coś sprostować, wytłumaczyć itd. Takie wytłumaczenie i przedstawienie swoich argumentów jeszcze przed ukaraniem (bez płacenia kasy za taką możliwość itd.). UEFA się zapoznała z tym stanowiskiem, przeanalizowała to co przedstawiła Legia i podjęła decyzję przesyłając do klubu to pismo które widzimy. Teraz Legia może już w trybie oficjalnym się odwołać i ma na to 3 dni, ale musi wpłacić określoną kasę, która w przypadku odrzucenia wniosku przepada.

Legia nie informuje o odwołaniach, bo tego nie robi i słusznie, bo tak jak mówię raz, że wiąże się to z wpłaceniem określonej kasy i dwa,że bodajże w 95% przypadków takie odwołanie jest odrzucane. Raz nam się udało w sprawie Wilna, ale to gruba sprawa była, pewnie był lobbing "możnych" piłki itd., ale w mniejszych sprawach UEFA podziela swoje wcześniejszego stanowisko (bardzo nie lubi przyznawać się do błędu) i takie odwołania spuszcza w toalecie zwiększając karę za nieuzasadnione zawracanie głowy. Nikomu nie musi się z tego tłumaczyć. Naprawdę brak odwołań to nie jest lenistwo czy jakaś niechęć klubu, ale czysty pragmatyzm.
2139środa, 21, listopada 2012 23:52
mort
PS2. Happoel, który co mecz ma na trybunach sierpy i młoty, Che, Stalina, Lenina i Bóg wie co jeszcze od 2009 zero kar....

http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/matchorganisation/disciplinary/news/index,page=11.htmx

żenada, pieprzona miedzynarodówka socjalistyczna
2138środa, 21, listopada 2012 23:52
CTP
"tak ogólnie w kontekście nagonki na kibiców za zaangażowanie w akcje patriotyczne"
Pierwsze słyszę, żeby ktokolwiek urządzał jakąś nagonkę na kibiców z innych powodów niż zbydlęcenie na stadionach. Znowu wymyślasz sobie jakąś tezę, żeby potem dzielnie z nią polemizować.
2137środa, 21, listopada 2012 23:44
mort
PS. JJ - to w związku z czym Legia wystosowała to pismo ze swoją argumentacją?

Przyznam szczerze,że nie znam procedur tej żenującej organizacji więc ja rozumiem to tak,że klub dostaje info iz zostanie nałożona kara a czekając na jej wysokosc moze sie ustosunkowac odwołaniem i kontraargumentacją co zrobiła Legia w swoim wczesniejszym pismie. Teraz dostaje juz konkretną wysokośc kary i odwołuje sie nie tyle od faktu jej nałożenia co od wysokości.

Tak to działa? Legia nigdy nie informowała,że się odwołuje (pewnie teraz tez tego nie zrobi) wiec nawet człowiek nie miał kiedy sie nauczyc tych mechanizmów.
2136środa, 21, listopada 2012 23:37
mort
tak ogólnie w kontekście nagonki na kibiców za zaangażowanie w akcje patriotyczne

a poza tym ciekawe co zrobią z Celticem w kontekście:

http://www.ultras-tifo.net/images/stories/reports/uefa1213/celtic-barcelona/1.jpg

PS. Celt i GNLS okej Smile BDTR!
2135środa, 21, listopada 2012 23:32
JJ
Nie, znowu się mylisz. Klub nie odwoływał się od tego, ma na to 3 dni od daty wpłynięcia czyli od dzisiaj. Wątpię żeby to zrobił, a jeśli już to na pewno wyłącznie od hasła PW.

I znowu działanie na niskich instynktach z tym, ze było warto, bo jak mniemam piszesz o oprawie dotyczącej PW, a nie wywieszaniu celtyka i "good night..." ? Wydaje mi się, że gdyby nie te dwa ostatnie to tej kary by w ogóle nie było i nie "przyczepiliby się" do "We wanted...", więc nie mydl oczu, że warto zapłacić 30 tyś w zamian za oprawę upamiętniającą ważne dla warszawiaka wydarzenie. Można było mieć i oprawę i brak kary (tudzież karę rzędu 2 tyś).

PS
Do mnie kierujesz ten wierszyk o patriotyzmie czy tak w eter rzucasz? Bo jeśli do mnie to straciłem chęć jakiejkolwiek rozmowy z Tobą po takim czymś.
2134środa, 21, listopada 2012 23:30
chlodnym okiem
Lasica
Ubiegles mnie ,to samo mialem napisac.
2133środa, 21, listopada 2012 23:27
Lasica
A UEFA nadal nas doi. Po co nas wyrzycać, jak można się praktycznie o wszystko przyczepić i doić kasę.
2132środa, 21, listopada 2012 23:14
mort
Ależ ja to wszystko wiem.

Przeczytałem te pisma i widzę,że akurat w tym przypadku się odwoływał.
Słusznie, dobre działanie z ich strony.

Ale jeżeli zapytasz czy było warto i czy mając dzisiejszą wiedzę uważałbym,że należy to odpowiadam Ci: warto i należy!

Jeżeli tego nie rozumiesz to.... to nie ma Ci co tłumaczyc bo nigdy nie zrozumiesz:

"...boli was patriotyzm w wykonaniu kiboli,
przecież patriotyzm teraz grzechem pierwszej kategorii,
a gdyby nie oni kto by z was pamiętał o rocznicach,
wy wolicie składać kwiaty na sowieckich pomnikach..."
2131środa, 21, listopada 2012 23:07
JJ
HAHAH nie no bajka morcie. Ciebie nie przekonuje argumentacja UEFA, jak oni sobie z tym poradzą ? Very Happy I jeszcze przypominasz, że jest prawnie chronionym symbolem (btw klub dokładnie to samo powiedział UEFA Smile) tylko co to ma za związek ? Popraw mnie, jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że on jest od jakiegoś czasu w katalogu symboli zabronionych przez UEFA (nie jestem specem od tego i w ogóle mnie to nie interesuje, ale coś tak mi się obiło o uszy w związku z Euro).

Mówiąc nieładnie, ale tak chyba należy zrozum, że "UEFA ma to w głębokim poważaniu". Nie mówię o twoim zdaniu, ale o zdaniu kogokolwiek. To jest dobrowolna organizacja i naprawdę klub x czy y nie musi brać udziału w rozgrywkach organizowanych pod jej egidą. A jeśli bierze to musi się dostosować do ZASAD które wyznacza organizator i jak wymyśli sobie, że trzeba grać żółtymi piłkami, i nie można wywieszać napisów zawierających literę "B" to klub musi się dostosować albo będzie płacił kary.

Więc nawet jeśli to najpiękniejsze hasła to UEFA ich nie chce i kropka. To nie PZPN, że ich postraszysz opinią społeczeństwa, że ich postraszysz wyjątkową historią Polski i rolą Powstania. Oni to wszystko mają głęboko w ... nosie Wink Nie chcą jakichkolwiek haseł niezwiązanych z meczem i oni ustalają reguły.

A najlepsze, że jak zwykle nie odnosisz się do przedstawianych faktów tylko albo zmieniasz temat albo przerzucasz ciężar rozmowy w inne kierunki. A za jakiś czas znowu będzie pisać (ktoś od "Was" Wink), ze klub sam prosił UEFA o kary (wiemy ze swoich źródeł), że się nie odwołuje, że nie potrafi bronić racji itd. Serio, przeczytaj ten dokument.

PS
Natomiast bardzo nieładne jest to co robisz. Mianowicie odwracasz kota ogonem, w tym wypadku uwagę od kary i głównej jej przyczyny sugerując, że to za hasło z PW, bo wiesz, że to może poruszyć Polaka i przekierować odpowiedzialność na UEFA.
2130środa, 21, listopada 2012 23:01
mort
Przeczytałem te uzasadnienia i tak na siłę zinterpretowanych przepisów dawno nie widziałem

Artykuł na który UEFA sie powołuje mówi wyłacznie o tresciach politycznych a uzasadnienie decyzji rozszerza to równiez na tresci historyczne (kompletnie nie wiadomo na jakiej podstawie bo nigdzie to nie jest napisane).

Bandycka organizacja. Nie wiem tez na jakiej podstawie celta podciągają pod symbol supremacji białej rasy bo nigdzie tego nie wyjasniają poza powołaniem tego faktu.

Lewaccy bandyci.
2129środa, 21, listopada 2012 22:51
mort
PS. Jestem dumny jako Polak,że ta oprawa i te słowa sie pojawiły
2128środa, 21, listopada 2012 22:47
mort
Przypominam Ci,że krzyż celtycki jest prawnie chronionym w Polsce symbolem legalnej organizacji, zatwierdzonym przez sąd.

Ja znam argumentację UEFA ale mnie to w ogóle nie przekonuje - dla mnie to skandal międzynarodowy i tyle.

Które hasło ma charakter rasistowski? Chrześcijański krzyż?

Rzygac mi sie chce od tej lewackiej poprawności politycznej....
2127środa, 21, listopada 2012 22:42
JJ
@mort

Doradzałbym zanim przekażesz nam swoje oburzenie i wyrazisz swoją opinię zapoznać się z tym co przesłano z UEFA do klubu (klub udostępnił skany tych pism). Przyznam, że to lektura niesłychanie ciekawa, z której można się wielu rzeczy dowiedzieć i wiele kłamstw obalić. To co piszą i pisali o karach tzw. zaangażowani, przede wszystkim roli w tym klubu (że niby robił dużo aby kary samemu wywoływać) i całej reszcie w konfrontacji z tym czego można się dowiedzieć z tego dokumentu to dwa światy.
A teraz kilka uwag:

1. Zapomniałeś o "good night left side" - zapewne całkiem przypadkowo, więc jedynie dla pewnego porządku dodam, ze powodem celtyk, to hasło i "we wanted...".

2. Wyobraź sobie, że klub JUŻ argumentował w najróżniejszy sposób: że to nie są symbole zakazane, że to robiła malutka grupka osób, że nie jest w stanie wyłapać każdej flagi, że oprawa dotyczyła Powstania Warszawskiego. UEFA kwituje, że owszem prawdą jest to co pisze klub, ze nie są one zabronione przez prawo, ale są NIELEGALNE na imprezach UEFA.

3. Jeśli poważnie piszesz o płaceniu przez UEFA odszkodowania i wysyłania przeprosin to ty KOMPLETNIE nie wiesz czym jest i jak działa UEFA i ogólnie mam wielkie wątpliwości jaką masz wiedzę na jej temat. Zresztą za co ty chciałbyś aby nas przepraszała, bo nie rozumiem ? Oni nigdzie nie wyrażają się krytycznie o Powstaniu, nie obrażają Powstańców i ogólnie na ten temat się nie wypowiadają.

4. Tak, UEFA wie, że to hasło jest związane z Powstaniem (klub poinformował, ze to hasło jest częścią choreografii upamiętniającej PW), ale ona sobie nie ŻYCZY podczas swoich rozgrywek haseł niezwiązanych z meczem i tutaj padają słowa politycznych ("good night...") i HISTORYCZNYCH (omawiane).

5. Akurat hasło o którym piszesz miało malutki wpływ na karę, a dostaliśmy ją głównie za hasła o podłożu RASISTOWSKIM i wyraźnie z tego dokumentu można to wywnioskować.

6. Na wysokość kary miała wpływ powaga przestępstwa (to co napisałem poprzednio, rasizm) i powtarzalność zachowań kibiców - UEFA nawet precyzyjnie wylicza, że w ciągu ostatnich 5 lat nałożyli na nas 16 różnych sankcji z czego 1 ze względu na rasizm. Na podstawie tego podjęli decyzję o 30 tyś euro kary.

7. Ten dokument już ostatecznie potwierdza, to co pisali bardziej zorientowani, że żeby napisać odwołanie to trzeba uiścić opłatę, która w przypadku odrzucenia odwołania przepada ( a takich jest 95% plus najczęściej zwiększenie kary, ale to już moja obserwacja).

Szczerze polecam lekturę skanów od UEFA które udostępnił klub (konieczna znajomość języka angielskiego).
2126środa, 21, listopada 2012 22:28
Niuniek
Morcie drogi,

primo - celtyk jest wystarczającym powodem do kary (znamy katalog i przepisy, prawda?),

secundo - zapomniało Ci się chyba o "Good night left side",

tertio - angielski slogan istotnie różni się od polskiego cytatu, który przytoczyłeś (założę się, że nie z powodu nieznajomości języka.

Czyli jak zwykle bajka dla dwunastolatków wpatrzonych w Żyletę.

Przepisy europejskie i polskie są w powyższym zakresie są jasne - zarówno co do symboli, jak również treści politycznych. Wedługa Was klub ma zrobić karczemną awanturę o nałożenie kary za zachowania niezgodne z przepisami? Rozumiem że to Wam ma zrobić tę awanturę, bo chyba nie UEFA?

Wam naprawdę odbiło, kompletnie! Tłuczecie ochronę, i to ochrona ma Was za to przeprosić. Wywieszacie nielegalne rasistowskie i polityczne symbole, i UEFA ma Was za to przeprosić. Klub nakłada zakazy za ostentacyjne łamanie regulaminu, i ma Was za to przeprosić. Wojewoda zamyka stadion z powodu regularnego łamania prawa i burd, i Wojewoda ma za to przeprosić. Kurcze, nawet pikników tłuczecie w czasie protestu, i oni też mają Was przeprosić za napinkę w sieci...

Morcie szanowny,

puściliście się poręczy. Nawet jeśli wygracie tę bitwę z klubem, to wierzę że grawitacji (i ewolucji przede wszystkim) i tak nie oszukacie. Tym optymistycznym akcentem zakończę mój ponury wywód o tych, których istnienia sensem jest "tylko patrzeć jak świat płonie"...
2125środa, 21, listopada 2012 21:44
mort
klub wyłapał 30 tysiecy euro kary za mecz w Ried - powodem celtyk i ..... transparent ze słowami "We wanted to be free and we owe our freedom to nobody"

Za stroną Muzeum Powstania Warszawskiego:

"Chcieliśmy być wolni i wolność sobie zawdzięczać" - właśnie te słynne słowa Jana Stanisława Jankowskiego - jednej z czołowych postaci polskiego podziemia, delegata rządu na kraj, niesłusznie oskarżonego i skazanego po wojnie przez sowietów - umieszczone nad drzwiami prowadzącymi do wnętrza muzeum, stanowią esencję pragnień i cel dla wszystkich, którzy 1 sierpnia 1944 r. o godzinie 17.00 (tzw. godzina „W”) chwycili za broń i odważyli się stawić czoło przeważającym siłom wroga"

psim obowiązkiem włdz Legii jest wykręcenie z tego takiej afery,żeby to UEFA płaciła odszkodowanie i wysyłała im przeprosiny - nie jako Legii ale jako Polakom i warszawiakom.

Zobaczymy jak się zachowają władze i czy stac je na to
2124środa, 21, listopada 2012 19:03
mort
Myślę Twój wpis o symulancie z Zenita, który jest zywym dowodem na konieczność delegalizacji rac znacząco sie do wprowdzenia rzeczonej atmosfery absurdu w naszą polemikę przyczynił - ja tylko wpisałem się w narzuconą mi poetykę Wink
2123środa, 21, listopada 2012 18:55
urka
No to już wiesz o co trzeba walczyć w pierwszej kolejności. Zawsze jak się dyskutuje z kimś z waszej opcji, to zawsze kończy się absurdem
2122środa, 21, listopada 2012 18:46
mort
Trzeba zabronić wojny w pierwszej kolejności, samochodów w drugiej a rac w trzeciej - zgodnie z gradacją przyczyniania się do tragedii ludzkich Very Happy
2121środa, 21, listopada 2012 18:43
urka
Porównanie od czapy.Policz ilu ludzi zginęło w czasie II Wojny Światowej i porównaj to z liczbą ludzi ginących w wypadkach samochodowych. Czy w takim razie ograniczenie prędkości ma sens?
2120środa, 21, listopada 2012 18:32
mort
policz ile osób zginęło w wypadkach samochodowych i nakaż ludziom używania wyłącznie rowerów
yvComment v.2.01.1